Nu aan het lezen
Heren, het spijt me: er moet even een stigma doorbroken worden. Of je nu steeds moet aanhoren van je vriendin dat ze weer ongesteld is, of zelf van het vrouwelijke geslacht bent, menstruatie blijft een ongemakkelijk onderwerp. Tijd om eens goed geconfronteerd te worden met die tijd van de maand dacht modemerk Monki.
Het Scandinavisch kledingmerk slaat met Lunette de handen ineen voor de lancering van een speciale menstruatiecup. Monki staat graag op voor female empowerment en ziet het als haar missie het stigma van menstruatie tegen te gaan.
Niets maakt meer indruk dan beeld met een persoonlijk tintje. Voor de lancering werkte Monki daarom samen met regisseur Arvida Byström aan drie korte films. In de kleine producties vertelt onder andere muzikante en activiste Madame Gandhi over het gebruik van de cup en dat een vrouw zich nooit moet schamen voor haar ongesteldheid.
Ook twee andere vrouwen zijn aan het woord, activiste en model Juliet Atto en schrijver Flora Winström. Samen delen de vrouwen hun meest ongemakkelijke momenten en geven zij persoonlijk advies.
Het leven is meer dan alleen maar menstruatie cups en het delen van ongemakkelijke momenten. Helaas heeft niet elke vrouw op de wereld toegang tot hulpmiddelen tijdens ‘die tijd van de maand’. Als onderdeel van de samenwerking doneren Monki en Lunette 5000 menstruatie cups aan The Cup Foundation.
The Cup Foundation bestaat sinds 2015 en is een non-profit organisatie die jonge vrouwen in probleemgebieden in Kenya hulp biedt. De organisatie biedt toegang tot educatie, life skills en menstruatie cups. Wil je deze jonge vrouwen graag steunen? Vanaf vandaag is de limited edition cup – wie had ooit gedacht dat ik dit zou zeggen – in de kleur roze verkrijgbaar bij geselecteerde Monki stores. En mannen, deze is ook altijd leuk als super awkward verjaardagscadeau.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.