Nu aan het lezen
Het is niet ongewoon dat bedrijven bepaalde functies en diensten van elkaar afkijken. Ook Netflix doet dat nu: het test namelijk een nieuwe feed in zijn mobiele app die wat weg heeft van Instagram. In de feed verschijnen trailers, foto’s en notificaties over aankomende shows, meldt Variety.
De nieuwe feed heet Extras en wordt nu getest onder een deel van het publiek van Netflix. Met de feed moet je nog meer verbonden worden met de titels die je leuk vindt en moet je nieuwe content kunnen ontdekken, stelt een woordvoerder van het bedrijf. “Dit soort tests variëren over het algemeen tijdsduur en regio, en wordt mogelijk niet permanent.”
Mensen die in de testgroep zitten, kunnen Extras bereiken via een aparte knop. De feed vervangt dan ook niets van de andere elementen van de app. De mobiele app kun je dus gewoon blijven gebruiken zoals altijd, maar komt nu met een extra onderdeel.
Video’s in de feed worden automatisch afgespeeld, maar dan zonder geluid. Daarnaast kun je horizontaal door fotogalerijen scrollen. Die foto’s zijn echter niet in andere delen van de app beschikbaar. Daarnaast legt Extras de nadruk op het delen van aanbevelingen met anderen via apps van derde partijen. Ook kun je titels toevoegen aan je lijst.
Netflix tests an Instagram Stories-like feed called ‘Extras’ in its app https://t.co/6y4Vs8YNXR by @sarahintampa pic.twitter.com/Rr1TN4uzJC
— TechCrunch (@TechCrunch) June 5, 2019
Zoals gezegd is het alleen een test en is het lang niet zeker of de functie uiteindelijk voor iedereen beschikbaar wordt.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.