Nu aan het lezen
Rihanna versus Snapchat 1-0: de zangeres poste donderdag een Instagram Story waarin ze fans oproept Snapchat te verwijderen na een advertentie op het sociale medium waarin wordt verwezen naar de mishandeling van rapper en ex-vriend Chris Brown. Sinds de oproep zit het aandeel van het bedrijf – Snap – in een vrije val.
De controversiële advertentie was voor een mobile online spel genaamd ‘Would You Rather’. Spelers kregen de keuze of ze liever Rihanna zouden slaan, of Chris Brown een stomp zouden verkopen.
Is it just me, or is this ad that popped up on my Snapchat extremely tone deaf? Like what were they thinking with this? pic.twitter.com/7kP9RHcgNG
— Royce Mann (@TheRoyceMann) March 12, 2018
Veel gebruikers waren gealarmeerd door de advertentie omdat het overduidelijk verwees naar het gewelddadige incident uit 2009 waardoor Rihanna in het ziekenhuis belandde. Brown zou haar destijds hebben gewurgd, gebeten en met de dood hebben bedreigd.
Snapchat verwijderde na de ophef het spelletje en bood excuses aan. Het zou een fout zijn geweest dat de advertentie überhaupt te zien was. Volgens het bedrijf worden alle advertenties voor plaatsing eerst goedgekeurd. Dat deze post toch online is gekomen, had dus niet mogen gebeuren.
Bekende en onbekende social media gebruikers laten van zich horen. Waaronder Chelsea Clinton – Hillary en Bill Clintons dochter – die zegt ‘dat het vreselijk is dat een bedrijf dit zou goedkeuren.’
Rihanna weigert de verontschuldiging van Snapchat te accepteren en zegt. “Ik zou het graag onverschilligheid willen noemen, maar ik weet dat jullie niet zo dom zijn.” Ze vervolgt dat zij er weliswaar niet door geraakt wordt, maar wel alle slachtoffers van huiselijk geweld.
‘Schaam je’, schrijft ze en als besluit roept ze op de app te verwijderen.
Het aandeel Snap staat op dit moment bijna 4 procent in de min. Het is niet voor het eerst dat het aandeel van het bedrijf een smak maakt na een oproep van een celebrity.
In januari vroeg Kylie Jenner zich in een tweet af of zij de enige was die de app niet meer gebruikt. Het gevolg: in de uren na de tweet verdampte er ongeveer 1,7 miljard dollar aan beurswaarde.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.