Uber doet mee met de avocado-rel van millennials in Australië

Nu aan het lezen

Uber doet mee met de avocado-rel van Australische millennials

Uber doet mee met de avocado-rel van Australische millennials

Zijn we in Nederland inmiddels een beetje klaar met de avocado – heb je ooit een perfect zachte getroffen? – in Australië kunnen ze er geen genoeg van krijgen, het zorgt zelfs voor een heuse avocado-rel.

De reden: millennials brunchen daar dat het een lieve lust is met avocado’s, het liefst de geplette variant met chilivlokken en wat feta. Of nouja, avocado: ze brunchen gewoon heel graag, veel en luxueus. Precies dat is de klacht van journalist Bernard Salt, die afgelopen week een heuse rel ontketende door een column waarin hij claimt dat al het ‘gebrunch’ van millennials ervoor zorgt dat we geen huis kunnen kopen.

Avocado-rel

Misschien las je dit al in mijn artikel over eindeloos buiten de deur eten (terwijl je er het geld niet voor hebt). Net op tijd, want het vuur laait op: millennials die lunchen in hipstercafés reageren verontwaardigd op het stuk van Bernard Salt. Opiniemakers claimen dat het niet het brunchen is waardoor we blut zijn maar juist peperdure huizen en Uber? Die komt met een knap staaltje marketing: avocado-brunch bezorging.

Uber

Met de zin ‘#SmashedAvo doesn’t have to mean #SmashedDreams’ kondigde Uber Australië aan dat #Avocadogate niet het einde betekent van de fijne brunches, lunches en middaghapjes die we elk weekend nuttigen.

‘Ook wij delen de liefde voor avocado en we steunen je in je recht op een schuldgevoelvrije brunch’, is te lezen op de Uber EATS website.

Avocado van het huis

De hilarische deal: vanaf nu leveren de meeste geliefde avo-restaurants de best betaalbare avocado’s – minus de portie ‘geplette dromen’. Volgens het blog is bezorging gratis voor nieuwe leden en als je een nieuw lid bent van UberEATS (de bestaande fooddelivery dienst van Uber), krijg je een avocadootje van het huis.

smashed avo

Er is een ding duidelijk: wie er ook aan het roer staat bij het content marketingteam, diegene is een pareltje en verdient een avocado, of twee.

Ondertussen dendert de avocado-rel in Australië gewoon door, maar wel met een ironische touch.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.