Nu aan het lezen
Zijn we in Nederland inmiddels een beetje klaar met de avocado – heb je ooit een perfect zachte getroffen? – in Australië kunnen ze er geen genoeg van krijgen, het zorgt zelfs voor een heuse avocado-rel.
De reden: millennials brunchen daar dat het een lieve lust is met avocado’s, het liefst de geplette variant met chilivlokken en wat feta. Of nouja, avocado: ze brunchen gewoon heel graag, veel en luxueus. Precies dat is de klacht van journalist Bernard Salt, die afgelopen week een heuse rel ontketende door een column waarin hij claimt dat al het ‘gebrunch’ van millennials ervoor zorgt dat we geen huis kunnen kopen.
Misschien las je dit al in mijn artikel over eindeloos buiten de deur eten (terwijl je er het geld niet voor hebt). Net op tijd, want het vuur laait op: millennials die lunchen in hipstercafés reageren verontwaardigd op het stuk van Bernard Salt. Opiniemakers claimen dat het niet het brunchen is waardoor we blut zijn maar juist peperdure huizen en Uber? Die komt met een knap staaltje marketing: avocado-brunch bezorging.
#SmashedAvo doesn't have to mean #SmashedDreams @bernardsalt. Fiscally responsible Smashed Avo now on @UberEATS – https://t.co/1TgIfrxauj
— Uber Australia (@Uber_Australia) October 20, 2016
Met de zin ‘#SmashedAvo doesn’t have to mean #SmashedDreams’ kondigde Uber Australië aan dat #Avocadogate niet het einde betekent van de fijne brunches, lunches en middaghapjes die we elk weekend nuttigen.
‘Ook wij delen de liefde voor avocado en we steunen je in je recht op een schuldgevoelvrije brunch’, is te lezen op de Uber EATS website.
De hilarische deal: vanaf nu leveren de meeste geliefde avo-restaurants de best betaalbare avocado’s – minus de portie ‘geplette dromen’. Volgens het blog is bezorging gratis voor nieuwe leden en als je een nieuw lid bent van UberEATS (de bestaande fooddelivery dienst van Uber), krijg je een avocadootje van het huis.
Er is een ding duidelijk: wie er ook aan het roer staat bij het content marketingteam, diegene is een pareltje en verdient een avocado, of twee.
Ondertussen dendert de avocado-rel in Australië gewoon door, maar wel met een ironische touch.
Baby boomers, don't mess with our smashed avo. @_chriskohler weighs in on the housing debate dividing Australia | @theprojecttv @BernardSalt pic.twitter.com/KDyXsMQq9L
— The Australian (@australian) October 18, 2016
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.