Nu aan het lezen
Wie zegt dat haute couture niet samen kan gaan met katers en serieuze millennialjournalistiek? Vogue en Vice nemen het voortouw in een wedstrijdje onwaarschijnlijke combinaties met een gezamenlijk project.
Vanaf begin 2018 presenteren de twee (online) magazines tijdelijk het beste van twee werelden, meldt Vogue donderdag. De beste redacteuren en knappe koppen van de aparte redacties bundelen 100 dagen lang hun krachten met storytelling over de ‘thema’s, mensen en bewegingen die ertoe doen’ – en dat alles is een vlammende mash-up.
Vogue en Vice lijken dan wel twee uitersten (Manhattan versus Brooklyn, front row versus front linie) – maar er is niets zo spannend als tegenpolen die elkaar in het midden vinden, weten de labels die hun rebelse kindje dopen tot Project Vs. Of dat de werktitel is de definitieve omschrijving van dit multi-platform, is nog niet duidelijk.
Wat we wel weten, is dat het zal gaan om een multi-platform samenwerking op de bestaande websites. Lezers worden getrakteerd op een mix van video’s, foto’s, innovatieve storttelling en andere elementen die zullen worden promoot door beide bedrijven op social media.
Vogue-mogul Anna Wintour laat weten dat hoewel Vogue en Vice de wereld vanuit verschillende lenzen lijken te bekijken, ‘beiden onbevreesd en adembenemend’ zijn en in het bezit zijn van ‘onuitblusbare nieuwsgierigheid en kracht.’
Volgens Wintour zal de samenwerking de vruchten plukken van twee getalenteerde redacties. Tom Punch, commercieel en creatief directeur van Vice, noemt Project Vs een ‘hoge snelheidsbotsing’ waarin de vele sociale, politieke en culturele spanningen van onze tijd naast elkaar worden gezet om een capsule te creëren voor commentaar over de wereld waarin we leven.’
In een verklaring op de website van Vogue, staat dat ‘in een wereld die meer verdeeld is dan ooit, staan zowel Vogue als Vice voor een culturele impuls, geëngageerde gesprekken en verhalen die ons samenbrengen.
Om dat alles te illustreren, posten Wintour en Vice-oprichter Shane Smith een video op Instagram. Een waarin verscheidenheid maar ook overlap een significante plek inneemt.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.