Nu aan het lezen
Het is weer zover: de shopper, winkeltas of plunjezak zoals je wilt, is in het nieuws. We hebben het niet eens over haar milieu-vervuilende karakter maar over de hoge it-waarde van de gemiddelde tote-bag. Iets dat pre-Balenciaga gewoon een goedkoop tassie was waar veel in paste.
Niet langer: het modehuis heeft zich ontfermd over het type tas die je normaal gesproken na gebruik achteloos bij het oud-papier legt.
Als onderdeel van de tijdelijke take-over van de Parijse conceptstore Colette, zette het Spaanse modehuis al eerder haar zinnen op de welbekende blauwe Frakta IKEA-shopper a 1700 euro. Ditmaal niet in polyester maar dubbel kalfsleer.
De missie naar dure limited edition winkeltassen streedt voort met een zogenaamd papieren winkeltasje met daarop het Balenciaga-logo. Op het eerste oog lijkt het op een normale papieren tas die je weggooit zodra het je uitkomt. Na nader onderzoek blijkt het te bestaan uit kalfshuid, leer, zilver en een ritssluiting.
De filosofie achter de niet-betaalbare winkeltasjes schuilt in het creatieve brein van Demna Gvasalia en zal je niet verbazen: ‘het verbeteren, onderstrepen en het opnieuw verbeelden van dat wat al bestaat in een nieuw licht.’
Het meest recente tasje van 995 euro wordt gepresenteerd als mannenhandtas en is inmiddels al uitverkocht. Lucky for you, Balenciaga maakt ook van mokken en slaapmaskers begeerlijke designerwaar. Prinsheerlijk normaal, zullen we maar zeggen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.