Nu aan het lezen
Bij het horen van een cannabisdrankje, denk je wellicht direct aan een drankje waar je flink high van kunt worden. Toch is dat niet helemaal het geval. Coca-Cola is namelijk met het Canadese Aurora in gesprek om samen een cannabisdrankje te ontwikkelen en hierbij zal het psychoactieve effect niet in verwerkt worden. Het wordt dus geen drankje om stond van te worden.
Waar het met dit drankje juist wel om zou gaan, is het bestandsdeel CBD, ofwel cannabidiol. Dit zou namelijk geneeskrachtige effecten hebben. Het zou helpen om beter te slapen, kan stressverlagend werken of helpt tegen diverse pijnklachten. Het is inmiddels een booming business en dus ook de drankindustrie wil hier wat mee doen.
Een woordvoerder van Coca-Cola laat weten: “We zijn de groei van CBD van dichtbij aan het opvolgen, als ingrediënt in functionele wellness-drankjes overal ter wereld. Er is nog geen beslissing genomen, maar de markt evolueert snel.”
Het is niet geheel toevallig dat Coca-Cola er op dit moment mee bezig is. Vorige maand kondigde de brouwer van Corona, Constellation Brands, al aan dat zij bezig zijn met cannabis. Zij investeren 3,8 miljard dollar om in een Canadese marihuana producent.
Ook Molson Coors Brewing is bezig met het voeren van gesprekken om cannadisdrankjes op de markt in Canada te brengen. Daarnaast voert ook Diageo, maker van Guinness-bier, gesprekken met zo’n drie cannabisproducenten over een eventuele samenwerking. Niet gek dus dat Coca-Cola meegaat in deze trend.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.