Nu aan het lezen
‘Gebruiksvriendelijk’ is geen woord dat wordt geassocieerd met eetbare producten met daarin cannabis.
Of je nu weleens een stuk spacecake naar binnen hebt gewerkt op een studentenkamer of af en toe knabbelt op een koekje van je lokale coffee shop, je weet nooit hoeveel van het goedje je precies naar binnen werkt. Het kan uren duren voordat je high wordt en de effecten zijn er vaak opeens en ze zijn intens en langdurig.
Niet als het aan een voormalige Apple werknemer ligt. Hij bedacht een nieuwe, meer gebruikersvriendelijk en haast salonfähige manier van eetbare drugs. Nadat hij 6 jaar als productiemanager heeft gewerkt bij Apple, gaf Eric Eslao chocoladerepen met daarin cannabis een gewenste make-over. Hiermee moet de onvoorspelbaarheid van het drugsaandeel in koekjes, cake of chocolade verleden tijd zijn.
Zijn nieuw gelanceerde bedrijf Défoncé Chocolatier, levert een van de mooiste en meest gebruiksvriendelijke productlijnen van cannabisrepen ever.
“Als je werkt bij Apple ben je constant bezig met het aanpassen van producten om ze nog beter te maken, aldus Eslao tegen Tech Insider. “We willen dat dat ook hier deel wordt van de bedrijfscultuur. Iets kan heel gaaf zijn, maar je moet alsnog streven naar verbetering.”
De grootste focus van het bedrijf ligt op consistentie, aldus de CEO. Hij heeft het over elk aspect van zijn product design – van het verpakkingsmateriaal tot de kwaliteit van de ingredients (duurzaam en verkregen van de twee meest luxueuze chocolates in de V.S.) tot de vorm van de chocoladereep. De reep bevat 18 gelijke delen die per stuk zo’n 10 mg THC bevatten – ongeveer net zoveel als een paar hijsjes van een pijp.
Het resultaat is een bijzonder chique reep chocolade met wiet uit Californië in smaken zoals mokka, matcha, vanille boon, puur, munt en hazelnoot.
Op het eerste oog zie je niet eens dat het gaat om een reep met drugs. De cliché wietblaadjes zijn dan ook achterwege gelaten op de verpakking en vervangen door heldere instructies en doseringsaanbevelingen.
Die hele gebruiksvriendelijke benadering is het hele punt van Défoncé; Eslao zegt dat het meer draait om de hele ervaring – van verpakking tot smaak – waardoor het een veel breder publiek zal aanspreken. “Als je aandacht besteedt aan de details, is de ervaring geweldig.”
Wired schrijft dat naarmate cannabis gebruik met name in de V.S. meer en meer wordt geaccepteerd, het slechts een kwestie van tijd is voordat slimme ondernemers hier steeds meer hun pijlen op richten.
https://www.instagram.com/p/BHv6QF9DBym/?taken-by=defonce_chocolatier
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.