IKEA hilarische reacties op Instagrammende foodies en Kanye West

Nu aan het lezen

IKEA reageert geweldig op Instagrammende foodies en Kanye West

IKEA reageert geweldig op Instagrammende foodies en Kanye West

Het schaamrood staat je op de kaken als je een paar seconden van bovenstaand filmpje hebt bekeken en weleens (of fervent) foto’s maakt van je maaltijden.

Relax, zegt IKEA. Eten is geen competitie. Volgens de Zweedse meubelgigant is een maaltijd bedoeld om mensen samen te brengen en te ontspannen en je bordje niet te etaleren als manier om ‘likes’ en ‘hartjes’ te scoren.

Foodies

Om hun punt te bewijzen, kwam het bedrijf met een zeer indrukwekkende commercial die de spijker precies op de kop slaat.

De kwaliteitsvideo met aristocratisch tintje blikt terug naar een tijdperk toen smartphones niet bestonden en geweldig voedsel een luxe was, weggelegd voor de wealthy few.

We kunnen niet buiten ogenschouw nemen dat het bedrijf hiermee uiteindelijk veel stoelen en tafels mee wil verkopen, maar er zit een kern van waarheid in hun pr-stunt. Maar zal het mensen stoppen foto’s van hun eten te maken?

Kanye West

Het is duidelijk dat de Zweden niet elke hype achterna gaan. In reactie op Kanye Wests meest recente uitspraak meubels te willen ontwerpen voor de Zweedse meubelgigant, kwam het bedrijf met een geweldige comeback.

De rapper, die eerder met Adidas een lijn gympen en kleding ontwierp, vertelde de Australische Annie Mac op de radio eerder deze week de volgende samenwerking aan te willen gaan met IKEA.

Geheel op zijn manier sprak Kanye de woorden:

Yo IKEA, allow Kanye to create, allow him to make this thing because you know what, I want a bed that he makes, I want a chair that he makes—I want more products from Ye.

De Facebookpagina voor de Australische IKEA vond het minstens een ontwerp waardig. Een die refereert aan het beroemde bed in Kanye’s ‘Famous’ clip.

Het onderschrift: “Hej Kanye, we’d love to see what you’d create… we could make you Famous!” See that beneath.kanye ikea

 

 

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.