Nu aan het lezen
Britser dan The Tea Terrace wordt een tea room niet: het meubilair bevat zuurstokkleuren, clubfauteuils en er zijn lekkernijen zoals scones, thee en een selfiescinno. Wat? Ja, in deze horecagelegenheid in Brits warenhuis House Of Fraser, Londen kunnen klanten voor 5,75 pond hun gezicht laten printen op melkschuim.
Het is het eerste café in Europa waar klanten hun eigen gezicht kunnen opdrinken; een gelegenheid in Singapore had wereldwijd de primeur.
https://www.instagram.com/p/Bc2CY5uBj-9/?tagged=selfieccino
Nadat klanten de perfecte selfie hebben gemaakt, versturen ze de foto via WhatsApp naar de barista die de afbeelding stuurt naar de Cino, het apparaat dat de foto scant en print.
Om de afbeelding tot zijn recht te laten komen, maakt de machine gebruik van latte-art bestaande uit smaakloze kleurstof. Het hele proces duurt zo’n vier minuten.
The Terrace verkocht meer dan 400 selfieccinos in drie dagen. “Dankzij social media is de eetervaring totaal veranderd”, zegt eigenaar van het café Ehab Salem Should. “Het gaat niet meer om goed eten en geweldige service – het moet Instagramwaardig zijn.”
De selfieccino lijkt zijn vruchten af te werpen: foto’s en video’s van klanten die nippen aan hun schuimige gezicht gingen al snel viral op social media. Maar over de kwaliteit van de koffie? Daar hoor je niemand iets over zeggen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.