Nu aan het lezen
Wie dacht dat de winter bij koffiegigant Starbucks garant stond voor niets meer dan Pumpkin Spice overal (muffins! lattes! oorwarmers!), kan opgelucht ademhalen. There’s a new drink in town, en het heet Pokémon Go.
Het spel voor je telefoon kennen we allang. Een nieuw drankje met dezelfde karakteristieken, nog niet. Geen zorgen: Pikachu’s gele teint wordt niet doorgevoerd in je ochtendmacchiato, maar het rozige van Jigglypuff wél.
Binnenkort kan je bij bepaalde Starbucks locaties terecht voor een Pokémon Go Frappuccino, een roze framboos en braam-variant van de bestaande Vanille-frappuccino.
Jigglypuff, de pokémon die zijn vijanden in slaap kan laten vallen door een bepaalde melodie te zingen, heeft dus een ironische cafeïne-variant gecreëerd. Een knap staaltje humoristische marketing, of zou dit onbedoeld zijn?
https://www.instagram.com/p/BNFBebzjiGm/?taken-by=frappuccino
Het nieuwe en tijdelijke drankje is alleen verkrijgbaar bij winkellocaties die staan aangegeven als Pokéstop of Gym – de fysieke ruimten waar Pokémon Go spelers personages vangen of spelen tegen anderen ‘Go’ers’.
Helaas voor Nederlandse fans van Jigglypuff en koffie: het drankje is voorlopig alleen verkrijgbaar op 7800 locaties in de VS.
Starbucks is niet de enige die onder de noemer Pokémon Go klanten probeert te lokken: in New York bekroonde Doughnut Plant zichzelf al als Pokémon Gym. Toevallig één waar je lekkere zoetigheden kan kopen.
Dankzij het fysieke aspect van Pokémon Go werd al snel na de eerste populariteitsrage, opgemerkt hoeveel meer stappen spelers op één dag zetten: gemiddeld zo’n 26 procent meer.
Hoewel de populariteit van het spel afneemt, is het te hopen dat het aantal stappen constant blijft. Al is het maar om een zoet drankje voorzien van siroop én slagroom te verbranden.
Nog niet overtuigd van dit drankje? Wie weet biedt dit Instagram-account inspiratie voor een homemade variant van de ijskoude koffie.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.