Nu aan het lezen
Het is geen geheim dat Instagram en WhatsApp onderdeel zijn van Facebook. Toch wil Facebook hier nog meer duidelijkheid in scheppen door een ‘Facebook-label’ aan de namen toe te voegen. Binnenkort heten de merken ‘Instagram from Facebook’ en ‘WhatsApp from Facebook’.
De naam van de apps zullen waarschijnlijk niet veranderen, maar het wordt wel zichtbaar in de appstores. Waarschijnlijk wordt dit gedaan zodat toekomstige gebruikers weten welke partij er achter de app zit.
Dit nieuws kwam naar buiten via de website The Information. Ook melden zij dat de medewerkers van Facebook en Instagram verrast waren met deze rebranding. Vooral omdat de medewerkers van Instagram dan wel onderdeel van Facebook zijn, maar niet direct voor Facebook werken.
Er wordt gespeculeerd dat Mark Zuckerberg gefrustreerd is dat hij geen credits krijgt voor de groei van Instagram en Whatsapp. Logisch, want daarmee kan hij het imago van Facebook misschien een beetje opkrikken. Dat heeft de laatste jaren toch aardig onder vuur gelegen, onder andere door de privacy schandalen.
Toch blijkt het volgens het statement wel iets anders te zitten: Facebook heeft aan The Information namelijk laten weten dat zij meer duidelijkheid willen geven over welke bedrijven onder Facebook vallen. Op die manier kunnen gebruikers niet meer een melding maken over het feit dat zij niet wisten dat de app een onderdeel van Facebook was.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.