Nu aan het lezen
Voor het eerst komt Barbie in nieuwe vormen en maten. Het beroemde poppenbedrijf Mattel brengt een nieuwe variant op de werkelijkheid uit. Ruim een jaar na de lancering van de ‘echte’ barbie met acne en cellulite van Mattel’s concurrent Lammily, komt Barbie vanaf nu naast de ‘klassieke’ versie in drie nieuwe lichaamsvormen: lang, klein én curvy.
De boodschap achter de nieuwe Barbie Fashionista-collectie is ‘You can be anything’. Evelyn Mazzocco, Senior Global General Manager van Barbie, laat in een persbericht weten:
‘Wij geloven dat we de verantwoordelijkheid hebben om jonge meisjes en ouders een bredere kijk op schoonheid te geven. Al 57 jaar is Barbie een reflectie van een tijdsbeeld, waardoor zij tot op de dag van vandaag een wereldwijd icoon en nummer 1 (mode)pop is. We zijn dan ook verheugd het assortiment met deze nieuwe poppen uit te breiden. De verscheidenheid aan lengtes, lichaamsvormen, huidskleuren en modestijlen geeft meisjes de mogelijkheid om voor de pop te kiezen die hen het meest aanspreekt.’
De nieuwe 2016 Barbie Fashionista-collectie bestaat uit 3 nieuwe lichaamstypen, 7 huidskleuren, 24 kapsels en 22 oogkleuren. Daarnaast zijn er ontzettend veel nieuwe outfits en accessoires beschikbaar. Voor het uitbrengen van de nieuwe barbies zette Mattel de evolutie van de beroemdste pop ter wereld op een rijtje.
De nieuwe collectie zal vanaf half maart 2016 in de winkel liggen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.