Op naar een groene toekomst: grote bedrijven zetten in op elektrisch rijden - Vance

Nu aan het lezen

Op naar een groene toekomst: grote bedrijven zetten in op elektrisch rijden

Op naar een groene toekomst: grote bedrijven zetten in op elektrisch rijden

Stel je voor: een wereld waarin je geen zwarte wolk uitlaatgas in je gezicht geworpen krijgt als je oversteekt. Dat zou toch mooi zijn, en een stuk fijner ademen. Tien grote bedrijven zijn het hier helemaal mee eens en zetten vol op elektrisch rijden in, zo schrijft Numrush.

Alles elektrisch

Duurzaamheid staat hoog op de agenda van niet alleen ons favoriete Scandinavische woonwarenhuis IKEA, maar ook Unilever en de Deutsche Post DHL. Om meteen hoog in te zetten, beloven de bedrijven dat in 2030 alle personenauto’s elektrisch aangedreven zullen zijn. Maar alleen de gebruikelijke persoonsauto is niet genoeg voor een groene toekomst. Ook lease auto’s, huurauto’s en taxi’s moeten van de elektrische variant zijn.

De stap naar volledig elektrisch rijden is niet zomaar gezet. De gehele infrastructuur van ons land moet ingericht worden op het duurzame rijden. Zo zijn er nog lang niet genoeg laadpalen waar elektrische auto’s zich aan kunnen opladen. De bedrijven vertellen ook hier fors in te investeren.

Groene toekomst

Elektrisch rijden speelt een steeds belangrijkere rol in onze samenleving. De opwarming van de aarde zet zich voort en daar moeten we nu wat aan doen. Het inzetten van elektrische auto’s is hier een belangrijke stap in.

Ook de taxidiensten zetten in op groene vierwielers. Uber laat eerder deze maand al weten dat het bedrijf binnenkort een pilot start met elektrische Nissan Leaf auto’s. Het streven is uiteindelijk om de luchtkwaliteit en de leefbaarheid te verbeteren. Stapje voor stapje leiden de grote bedrijven ons een groene toekomst in en dat kunnen wij alleen maar toejuichen.

Content producer voor Vance, Dutchcowgirls en Numrush. Ze schrijft met een kritische blik over technologie en kunst en hoopt zo haar steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.