Nu aan het lezen
Herinner je je de enorm controversiële Pepsi-reclame van vorige week? Misschien heb je alleen de woorden ‘ophef’ en ‘Kendall Jenner’ onthouden. Hoe het ook zij: de frisdrank-fabrikant maakte een reclame met daarin het model en beelden van protesten in de VS die moeten doen denken aan de Black Lives Matter-beweging.
Clue van het 2,5 minuten durende filmpje: model Kendall Jenner houdt een confrontatie met de politie tegen door een agent een blikje Pepsi aan te bieden. De boodschap: in een wereld met Pepsi leven mensen in harmonie samen.”Wij denken dat dat een krachtige boodschap is”, aldus de frisdrankfabrikant.
Daar dacht de rest van de wereld anders over. Na veel ophef besloot Pepsi de ad zelfs terug te trekken van alle kanalen, inclusief YouTube. De scriptschrijvers van comedyshow Saturday Night Live hebben de scenes echter nog fris in het geheugen en drijven zondagavond flink de spot met het incident.
We zien de reclame van Saturday Night Live vanuit de ogen van de regisseur van de inmiddels roemruchte Pepsi-reclame die aan de telefoon tegen zijn zus vertelt hoe geweldig het idee wel niet is. Een paar seconden voor de opnames van zijn geniale video komt hij er dankij haar (en nog twee andere mensen aan de telefoon) achter dat hét idee misschien eh, toch niet zo heel handig is.
We raden aan de nieuwe Pepsi-reclame met eigen ogen te zien en vooral even het einde te bekijken: de rol van Kendal Jenner wordt namelijk fantastisch gecoverd door Cecily Strong.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.