Spotify bereikt mijlpaal: 100 miljoen betaalde abonnees - Vance

Nu aan het lezen

Spotify bereikt mijlpaal: 100 miljoen betaalde abonnees

Spotify bereikt mijlpaal: 100 miljoen betaalde abonnees

Uit de meest recente kwartaalcijfers van Spotify blijkt dat de muziek streamingsdienst maar liefst 100 miljoen betaalde abonnees voor heeft. Het Zweedse bedrijf heeft dus een enorme mijlpaal gehaald met zoveel abonnees, maar draait nog steeds verlies.

Het is wel duidelijk dat het bedrijf het goed heeft gedaan in het afgelopen jaar. In drie maanden tijd steeg het aantal gebruikers met vier miljoen. Over het hele jaar gezien is het aantal klanten met 32 procent gegroeid. De reden van deze flinke groei komt waarschijnlijk door een promotieactie in de Verenigde Staten. Daar kregen nieuwe abonnees een gratis Google Home Mini-speaker.

Ook de lancering van Spotify in India heeft hiermee te maken. Daar heeft de streamingsdienst zo’n twee miljoen gebruikers weten te strikken.

Verlies

Het klinkt allemaal erg goed, maar toch loopt het nog niet helemaal lekker met het bedrijf, het draait namelijk nog steeds verlies. Volgens het rapport gaat het om een verlies van 142 miljoen euro. Dat is 27 miljoen minder dan in de eerste drie maanden van 2018.

Op dit moment is Spotify op dit moment behoorlijk aan het investeren is in podcasts. Een slimme zet, want de streamingsdienst haalde al grote bedrijven als Fimlet, Anchor en Parcast binnen. Ze hebben er dan ook vertrouwen in dat ze de rest van het jaar meer geld binnen zullen halen.

Aan het einde van het tweede kwartaal van 2019 wil het bedrijf tussen de 222 en 228 miljoen actieve gebruikers per maand hebben.

Avalon (28) schrijft over het klimaat, ondernemen en alles over de nieuwste films en series (om deze vervolgens zelf te gaan bingen).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.